Leerlingen van het basisonderwijs ontwerpen hun eigen bordspellen met vermenigvuldiging!
Leerlingen uit het basisonderwijs nemen verantwoordelijkheid voor hun leren in wiskunde door middel van een spannend onderzoeksproject – het ontwerpen van hun eigen bordspellen over vermenigvuldiging. Na het spelen van een door de leerkracht gemaakt spel ter inspiratie, ontwikkelen ze nu hun eigen spel, compleet met aangepaste regels, speelkaarten en uitdagingen om hun begrip van vermenigvuldiging te verdiepen, inclusief decimalen. Deze praktijkgerichte aanpak stelt hen in staat om wiskunde op een zinvolle en plezierige manier te verkennen en zich ermee bezig te houden. Dit project versterkt niet alleen hun vermenigvuldigingsvaardigheden, maar stimuleert ook creativiteit, probleemoplossing en samenwerking. Terwijl ze brainstormen over ideeën, hun spellen testen en hun ontwerpen verfijnen, ontwikkelen ze aanpassingsvermogen, veerkracht en dieper denken. Deze leerlinggestuurde aanpak stelt hen in staat om wiskunde te verkennen, te experimenteren en zich ermee bezig te houden op een manier die zinvol en leuk is! De opwinding in de klas werkt aanstekelijk en we kunnen niet wachten om de uiteindelijke versies van hun bordspellen te zien!